Olszewska Joanna

Olszewska Joanna

Moja przygoda z hotelarstwem zaczęła się w 2006 roku – trafiłam wtedy na AWF w Białej Podlaskiej i już wiedziałam, co będzie moją prawdziwą pasją i czym będę zajmować się w przyszłości.

Studia na AWFie były niewątpliwie jedną z najlepszych i najpiękniejszych przygód w moim dotychczasowym życiu. To tu poznałam wielu wspaniałych i wartościowych ludzi, z którymi do dziś utrzymuję przyjaźnie. Tu również nauczyłam się samodzielności, tak potrzebnej na każdym kroku w rozwoju zawodowym, ale co najważniejsze, to właśnie tu przygotowywałam się do pracy w hotelarstwie.

Plan zajęć i przedmiotów, które wówczas obowiązywały na kierunku Turystyka i Rekreacja był tak zróżnicowany, że każdy mógł znaleźć tu coś dla siebie – od zajęć z ekonomii przez psychologię czy zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym, po języki obce. Do tego dochodziły przedmioty kierunkowe. Dziś wiem, ze wszystko czego nauczyłam się wtedy, przełożyło się na to w jakim miejscu dziś jestem i czym się zajmuję. Swoją karierę zawodową zaczynałam od stanowiska Recepcjonistki w hotelu Novotel Szczecin Centrum. Hotel należy do największej grupy hotelowej w Europie Wschodniej – Orbisu, wiedziałam, że tu mam szansę nauczyć się podstawowych zasad funkcjonowania i pracy operacyjnej w hotelu. Pracując na co dzień bezpośrednio z gośćmi, na tzw. froncie, miałam szansę poznać obowiązki i specyfikę pracy wszystkich działów, ale co dużo ważniejsze, mając kontakt z gościem nauczyłam się szybko reagować na jego oczekiwania i potrzeby. Dziś, po latach doświadczeń, wiem jakie rozwiązania powinnam zaproponować prowadząc rozmowę z klientem biznesowym, wiem również jak ważne są relacje z klientami i jak bardzo należy o nie dbać.

Po dziewięciomiesięcznej przygodzie w Szczecinie podjęłam decyzję o przeprowadzce do Warszawy. Rozpoczęłam pracę w dziale rezerwacji w jednym z najlepszych hoteli jakie poznałam – Mercure Warszawa Grand. Zdobyłam tu nowe umiejętności, które pozwoliły mi na dalszy rozwój. Po 2 latach postanowiłam zmienić sieć z francuskiej grupy AccorHotels na amerykańską i tak trafiłam do warszawskiego Hiltona. Praca w tym hotelu była niewątpliwie niesamowitą szkołą życia – nauczyła mnie pokory, przekonałam się jak wymagająca potrafi być praca hotelarza. Po roku wróciłam do Orbisu gdzie przyjęłam propozycję pracy jako Regionalny Kierownik Sprzedaży.

Następnie pojawiła się szansa pracy w Zespole Sprzedaży Centralnej jako Kierownik ds. Klientów Kluczowych – podjęłam wyzwanie i dziś nie zamieniłabym tej pracy na żadną inną. Wiem, że to moje miejsce, jestem zadowolona ze swojej pracy, w której się spełniam. Dziś odpowiadam za klientów korporacyjnych / biznesowych z segmentu farmaceutycznego, fmcg oraz telekomunikacji. Uwielbiam kontakt z ludźmi – zapewne również dlatego praca, którą wykonuję sprawia mi taką radość.

To jest właśnie moja miłość i pasja, którą odkryłam dzięki AWF w Białej Podlaskiej.Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej oferująca 20 000 pokoi w ponad 110 obiektach. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne.

 

Z pozdrowieniami,
Joanna Olszewska

Ułatwienia dostępu